پرورش مرغ خانگی

وبلاگی برای پرورش مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی

وبلاگی برای پرورش مرغ خانگی

آشنایی با نژاد مرغ خانگی

در این پست از وبلاگ مرغ خانگی می خواهیم شما را با انواع نژادهای مرغ خانگی آشنا کنیم. 

 انواع مرغ های خانگی همراه با عکس در زیر آمده است:


لگهورن سفید با تاج ساده

مرغ لگهورن

دارای تخم های سفید است و پوست بدن آن ها زرد رنگ است. از مرغ های تخم گذار محسوب می گردد.

رد آیلند رد با تاج ساده

مرغ رد ایلند

دارای بدنی تو پر بوده و تخم های قهوه ای تولید می کند. پوست بدن آن ها زرد رنگ بوده و از نظر تولید تخم اهمیت دارند. تعیین جنسیت این جوجه ها از طریق رنگ امکان پذیر است. امروزه مرغ های تخم گذار تجاری پوست قهوه¬ ای از تلاقی نتایج حاصل از سویه¬های رد آیلند رد و پلیموت راک مخطلط به دست می آید.

نیوهمشایر

مرغ نیوهمشایر

دارای رنگ قرمز روشن است. تاج آن ها ساده و پوست زرد رنگ دارند رنگ تخم مرغ قهوه  ای است و دارای کیفیت گوشت مطلوبی هستند.

کورنیش

مرغ کورنیش

دارای تاج نخودی و پوست زرد رنگ هستند و تخم های پوست قهوه ای تولید می کنند. پاهای کوتاه و بدن وسیع دارند.

سوسکس با رنگ روشن

مرغ سوسکس

عمدتا به عنوان طیور گوشتی شناخته می شوند که واریته با رنگ روشن محبوبیت زیادی دارد. رنگ پوست آن ها سفید بوده و تخم مرغ قهوه ای تولید می کنند.

پلیموت راک سفید

مرغ پلیموت راک

پوست زرد و تاج ساده دارند. به عنوان اجداد گله های گوشتی شناخته می شوند. پرهای آن ها سفید است.

نژاد برهما

مرغ برهما

تغذیه مرغ خانگی

در این مطلب از وبلاگ پرورش مرغ خانگی می خواهیم در مورد غذای مرغ خانگی صحبت کنیم

امروزه در اکثر روستاها شما می توانید انواع نژاد مرغ ها را مشاهده فرمایید که در اطراف خانه به دنبال غذا و در حال چریدن هستند

مرغ ها در انواع رنگ ها و نژاد ها وجود دارند. 

تغذیه مرغ در حالت خانگی کمی متفاوت تر از مرغ صنعتی می باشد ، مرغ های صنعتی هر روز یک غذای تکراری می خورند. و هیچ گونه تحرکی هم ندارند. در حالی که مرغ های خانگی هم تحرک بیشتری دارند و هم اینکه از انواع غذا تغذیه می کنند

مثلا چه غذاهایی میخورند؟

مرغ خانگی از انواع دانه های روی زمین، دانه جو، دانه گندم، دانه برنج، انواع حبوببات، نان خرد شده، انواع پوست میوه ها، انواع سبزیجات و ... تغذیه می کند. 

بلدرچین ها چه نوع پرندگانی هستند؟

در این مطلب از وبلاگ مرغ خانگی استثناً می خواهیم به معرفی بلدرچین ها بپردازیم.

بلدرچین‌ها جثهٔ کوچک دارند و زندگی بر روی زمین را ترجیح می‌دهند. از دانه‌ها و نیز حشرات و دیگر جنبندگان کوچک تغذیه می‌کنند. بر روی زمین لانه می‌سازند و بر پروازهای کوتاه و سریع قادر می‌باشند.

برخی گونه ها همچون بلدرچین معمولیو ژاپنی پرندگانی مهاجرند و توانایی پرواز در مسافت‌های طولانی را دارند. در برخی کشورها برخی گونه‌های بلدرچین در تعداد زیاد پرورش داده می‌شوند تا از گوشت و تخم آن‌ها استفاده شود یا حتی در شکارگاه‌ها رها شوند. این پرنده در سکونت‌گاه‌های خود هم توسط انسان‌ها بطور گسترده‌ای شکار می‌شود تا از گوشت و پرهایش استفاده شود.

مرغ چیست

مرغ پرنده ای از دسته ماکیان سانان است که توسط انسان ها برای تامین مایحتاج غذایی نگهداری می شود. گوشت و تخم مرغ از جمله مواد غذایی است که در برنامه غذایی انسان جای به خصوصی دارد. این پرنده برای اولین بار نزدیک به ۱۰ هزار سال پیش در ویتنام اهلی شد و از طریق هندوستان به ایران راه یافت. این پرنده برای نخستین بار در اروپا در یونان پرورش یافت. هم اکنون این پرنده با ۱۴ میلیارد قطعه ، پرجمعیت ترین گونه پرندگان در جهان می باشد.


برگرفته از فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP